Ole Caprani
Sidst opdateret 14.9.14.
En måde at komme igang med programmering af de dansende hoveder
er at stille modellen af de dansende hoveder klar på et bord med elefantsnot på paphovederne.
Modellen er tilsluttet computerens USB indgang og WeDo er startet på computeren:
På skærmen vises et WeDo projekt, som er udformet, så det er let at få de dansende hoveder til at gøre noget: Projektet består af 6 programmer, der alle startes ved tryk på en af tal-tasterne. Trykkes f.eks. på tasten 1, starter motoren og de dansende hoveder drejer rundt. Trykkes på 2 stoppes motoren. Den røde firkant i nederste højre hjørne er en knap som stopper motorer og standser programmer. Projektet kan hentes som DansendeHoveder.WeDo. Virkningen af de øvrige programmer er:
Den grønne pil er anbragt for at vise, at der her kan eksperimenteres med at prøve de forskellige ikoner fra paletten nederst på WeDo skærmen: Ligesom ikonerne fra paletten jo også kan føjes til i de eksisterende 6 programmer. |